SV Merselo hecht veel waarde aan goede zorg voor leden, vrijwilligers en andere belanghebbenden van de club. Iedereen moet zich thuis en veilig kunnen voelen. De meeste zaken zijn goed geregeld, maar soms gebeuren er dingen waarmee je als lid niet graag te koop loopt of die gevoelig liggen. Er zijn verschillende mogelijkheden hoe hiermee om te gaan. Alle onderwerpen kunnen besproken worden met een leider, commissielid of bestuurslid. In een enkel geval kan deze stap te groot zijn.
In zo’n situatie kan een onafhankelijke en onpartijdige vertrouwenscontactpersoon de helpende hand bieden. Denk hierbij aan vragen rondom sportiviteit, respect, discriminatie, opvoeding, pesten, agressie, geweld, intimidatie, etc. Wanneer de klacht bij de vertrouwenscontactpersoon terecht komt kan deze direct hulp bieden, hulp inroepen van externe deskundigen of melden aan bevoegd gezag. De vertrouwenscontactpersoon bewaakt of de afhandeling van de klachten/zorgen goed en volgens afspraak worden afgehandeld. De vertrouwenscontactpersoon registreert anoniem alle bij haar aangemelde klachten/zorgen en de wijze van afhandeling. Bij ernstige situaties is er altijd overleg met het hoofdbestuur over de te volgen aanpak.
De vertrouwenscontactpersoon is onafhankelijk en onpartijdig en voor iedereen toegankelijk.
Om te zorgen dat iedereen zich thuis en prettig voelt is het van belang dat we met z’n allen een aantal waarden en normen naleven die zijn samengevat in een gedragscode. Deze gedragscode is op een aantal plekken in onze accommodatie zichtbaar zodat de code levendig blijft.
Namens onze vereniging zijn MONIEK STRIJBOS & TOM MICHELS vertrouwenscontactpersoon.
Zij zijn bereikbaar onder tel: 06 – 31 51 52 54 (Moniek) en 06 – 11 50 06 29 (Tom)
Zie voor ons totale overzicht van de gedragscode van SV Merselo: Gedragscode SV Merselo